Chevrolet Impala 1958
Fullstendig restaurering og ombygging
*Merk noen steg er "hoppet" over i beskrivelsen av restaureringen
Før restaurering
Slik så bilen ut før ombygging. Med mindre skader og rust som blir fjernet underveis i restaureringen.
"Gjør det selv"
I noen større prosjekter ønsker kunden å gjøre noe selv. Her har kunden ferdigheter for å fjerne tidligere lakk, sparkel og grunning for å gjøre bilen plåt-ren
Dette blir gjort i avtale med oss
Snart "plåt-ren"
Det meste av gammel lakk, sparkel og grunning har blitt fjernet.
​
På denne måten kan vi starte å arbeide på bilen med "blanke ark"
Rettet og plåt-ren
Bilen er fri for lakk og mindre bulker og skader kan bli rettet. Bilen er nå fri for rust og skader og klar for neste steg i restaureringen
Sprayet med primer
Bilen har blitt sprayet med primer som er ganske lik grunning. Men med egenskaper slik at den hefter ekstremt bra til plåten. Et viktig steg i restaureringen.
Sparkling og rettet
Noen ujevnheter er vanskelig å se og rette når bilen plåt-ren. Ikke mange ujevnheter som må bli rettet, men fortsatt nødvendig for et perfekt resultat!
Grunning
Bilen blir sprayet med grunning. Her også med et tynt lag med svart for å se om det er "topper" i panelene som må pusses.
Innvendig lakkering
Lakkering av motorrom og innvendig av paneler og panser er også viktig på en "show car".
Dette er også grunnet før lakkering.
Kan du se hvilken farge bilen skal ha?
Lakkering
Bilen blir lakkert i rød etter kunden sitt ønske.
Enda mer klarlakk
For å få maksimal beskyttelse og en "show car" finish, får bilen flere lag med klarlakk.
På bildene blir bilen mattet/pusset ned og klargjort for dette
Ferdig!
Bilen ferdig montert med lister og krom-deler.
En "strøken" bil som har en show car finish.