Chevrolet Impala 1958
Fullstendig restaurering og ombygging
*Merk noen steg er "hoppet" over i beskrivelsen av restaureringen
Slik så bilen ut før ombygging. Med mindre skader og rust som blir fjernet underveis i restaureringen.
Før restaurering
I noen større prosjekter ønsker kunden å gjøre noe selv. Her har kunden ferdigheter for å fjerne tidligere lakk, sparkel og grunning for å gjøre bilen plåt-ren
Dette blir gjort i avtale med oss
"Gjør det selv"
Det meste av gammel lakk, sparkel og grunning har blitt fjernet.
​
På denne måten kan vi starte å arbeide på bilen med "blanke ark"
Snart "plåt-ren"
Bilen er fri for lakk og mindre bulker og skader kan bli rettet. Bilen er nå fri for rust og skader og klar for neste steg i restaureringen
Rettet og plåt-ren
Bilen har blitt sprayet med primer som er ganske lik grunning. Men med egenskaper slik at den hefter ekstremt bra til plåten. Et viktig steg i restaureringen.
Sprayet med primer
Noen ujevnheter er vanskelig å se og rette når bilen plåt-ren. Ikke mange ujevnheter som må bli rettet, men fortsatt nødvendig for et perfekt resultat!
Sparkling og rettet
Bilen blir sprayet med grunning. Her også med et tynt lag med svart for å se om det er "topper" i panelene som må pusses.
Grunning
Lakkering av motorrom og innvendig av paneler og panser er også viktig på en "show car".
Dette er også grunnet før lakkering.
Kan du se hvilken farge bilen skal ha?
Innvendig lakkering
Bilen blir lakkert i rød etter kunden sitt ønske.
Lakkering
For å få maksimal beskyttelse og en "show car" finish, får bilen flere lag med klarlakk.
På bildene blir bilen mattet/pusset ned og klargjort for dette
Enda mer klarlakk
Bilen ferdig montert med lister og krom-deler.
En "strøken" bil som har en show car finish.
Ferdig!